Man - fre: kl 10-17 | Lør kl 9-13

Hvorfor lugter min kloak?

Hvorfor din kloak lugter, er ikke et entydigt spørgsmål.

Først og fremmest er kloakker forskellige, men hos Leon Petersen siger vores erfaring os også, at forskellige årsager kan være baggrunden for dårlig lugt fra din kloak.

Her får du tre mulige grunde:

  1. Vandlåsen er tørret ud
    Har du været væk fra dit hjem i længere tid, er der mulighed for, at vandlåsen grundet manglende brug er tørret ud eller suget tom.
  1. Skidt og snavs i afløbet
    Det er umuligt at undgå, at hår, sæberester og andet snavs finder vej ned gennem kloakken. Men renser du ikke din kloak regelmæssigt, risikerer du, at skidt og snavs samler sig og giver gode vækstbetingelser for et væld af bakterier. Kombinationen af snavs og bakterier kan skabe dårlig lugt og kan dermed også være en årsag til kloaklugt.
  1. Defekte afløb
    Hvis der er sket skader på kloakkens afløb, er der risiko for, at det kan forårsage kloaklugt.

Sådan fjerner du lugt fra afløbet

Skyldes den dårlige lugt, at vandlåsen er tørret ud, gør du bedst i at tænde for vandet. Dette bevirker, at vandlåsen atter fyldes med vand, og kloaklugten vil efter alt at dømme forsvinde umiddelbart efter.

Har den dårlige lugt i stedet rod i en ophobning af snavs og bakterier i afløbet, kan du fjerne den dårlige lugt ved at foretage en grundig rensning. Hos Leon Petersen tilbyder vi også at foretage kloakrensning gennem højtryksspuling.

Skyldes den dårlige lugt ingen af de to andre årsager, er der risiko for, at dine afløb er defekte. Måden, du bedst kommer dette til livs, er ved at kontakte en professionel. Vi udfører kloakservice og kommer hurtigt, hvis uheldet skulle være ude

Har du spørgsmål til kloakgener, eller ønsker du at benytte dig af vores ekspertise, er du velkommen til at kontakte os.

Glade kunder

  • Dennis fik hurtigt og professionelt sendt Jonas ud til os. Jonas mødte op til aftalt tidspunkt og kunne konstaterede at Anders, havde diagnosticeret korrekt og der kun var et at gøre, nemlig at skifte vores fyr ud. Indtil det kunne lade sig gøre ordnede Jonas fyret og tjekkede vores hus igennem og fik gang i varmen. Jonas er virkelig dygtig og empatisk og knokler for at få det hele til at køre. Den 2. februar kom Henrik og skiftede vores fyr ud. Han fiksede og opsatte det nye gasfyr så hurtigt og er så ærekær og perfektionistisk, at han systematisk fik alle rør til at sidde i den ene side, så det ovenikøbet kom til at se fint ud. Henrik er virkelig dygtig. Samtidig have han tålmodighed til at forklare og sætte mig ind i, hvordan man styrer det nye gasfyr.
    Jeg skriver dette lille skriv for at påpege, at med den service I har leveret, stråler det ud af jer, at I har en god arbejdsplads, med gensidig respekt og et godt fællesskab. I taler pænt om hinanden og det har været og er en fornøjelse at være jeres kunde. Tusinde tak for en god en rigtig god service.

    Mette Lykke Bastiansen

  • Super firma.
    Har de sidste mange år været serviceret af Leon Petersen Gasfyrs afdeling. De kommer altid til aftalt tid. Prisen er ok. Og de kommer også hurtigt, hvis vi har haft akut brug for hjælp. Alt ialt et firma jeg trygt anbefaler til andre.

    Julie Magnus

  • Det er nu om dage sjældent at man bliver positivt overasket med at møde rigtig god service ... Jeg har dog her til aften haft den fornøjelse at bliver mere end positivt overrasket i den service der blev ydet af deres medarbejder Rasmus Pedersen.
    Fra telefonen blev taget til han var kørt igen var der kun tale om en meget serviceminded og positivt engageret medarbejder, der ville gøre en hver arbejdsgiver og kunde glad.

    Keith Bothmann
    Direktør, KAR-MIL A/S

  • Det har været en glædelig overraskelse hvor proffesionelt det hele er blevet håndteret, alle aftaler er blevet holdt og man kan slet ikke se at der har været fremmede håndværkere i huset.

    Med venlig hilsen
    Alex Pedersen

  • Til Steen/Gas Tusinde tak for hurtig service og et behageligt gensyn med Henry. Du har uden tvivl ret i, at den våde periode har gjort det op af bakke at lime.

    Med venlig hilsen en tilfreds kunde Steen Rohde

  • Jeg modog Jeres mail går kl.10.15. Taksator besigtigede skaden kl. 13.30. Skaden blev udbedret ved 17.30 tiden. Professionel, dygtig og kundevenlig taksator, tømrer og vvs-mand skal have et stor TAK. Næste uge bliver hullet i loftet lukket.

    Med venlig hilsen, Casper Wagner - Scalepoint

Brands