Man - fre: kl 10-17 | Lør kl 9-13

Utilisation du Levitra https://www.acheter-levitra.net/levitra-instructions.html Effets secondaires du Levitra

Presse


DK bedste toiletsælger

Du gætter aldrig, hvad Didde er Danmarks bedste til at sælge …

Det handler om design, funktionalitet og velvære. Didde Jul sælger noget, som du bruger hver dag uden at tænke over det, men som for hende er en ren videnskab.

 

Langt de fleste danskere har et eller to af dem i deres hjem. Få har endnu flere. Engang kunne de opleves i mange farver, men i dag sælges de næsten kun i hvid. Du bruger sandsynligvis op til 20 minutter på det om dagen. Og vil du have et nyt, kan Didde Jul vise dig rundt blandt 37 forskellige modeller.

Hun er nemlig sandsynligvis Danmarks bedste toiletsælger.

”Et toilet er ikke bare et toilet – det er en videnskab!” konstaterer Didde Jul, der er daglig leder af VVS-butikken Leon Petersen A/S i Ishøj og igennem 25 år har specialiseret sig i bad og toiletter.

 

Sætter sin viden og erfaring i spil

Egentlig er hun uddannet teknisk assistent i maskintegninger, men jobbet på en stille tegnestue, blev for kedeligt, så hun videreuddannede sig og blev elev hos en VVS-grossist.

”Der fandt jeg hurtigt ud af, at det lige var mig at indrette badeværelser. Jeg synes, at det foran væggen er meget mere spændende end alt det bag væggen og under gulvet,” siger hun med et smil.

Siden dengang har hun flere gange set et badeværelse, hun har tegnet, blive vist frem i Bo Bedre eller andre boligmagasiner.

”Det er en personlig tilfredsstillelse at formidle noget, som jeg virkelig har en stor viden om. Jeg sætter en stor ære i at lytte til kunderne og byde ind med min viden og erfaring, så de får det bedste resultat. Jeg føler, at jeg gør en forskel, når de står og skal investere i et nyt badeværelse,” fortæller Didde Jul.

Og selv efter mere end to årtier med bad og toiletter, synes hun stadig, at området er interessant.

”Der er et væld af muligheder alt efter ens ønsker og behov, og efter så mange år er toiletbesøg ikke et tabu for os. Vi tør godt spørge ind til folks behov, og hvad de lægger vægt på,” fortæller hun og fastslår:

”Jeg tror aldrig, jeg holder op med at synes, at toiletter er spændende.”

 

Hvordan oplever du, at vores krav til toilettet har ændret sig?

”I 1970’erne var det især toilettes farve, der var vigtig. Det skulle gerne være gult, grønt, blåt eller beige, og så fik man installeret et bidet ved siden af. Dem ser vi, når vi kommer ud for at renovere badeværelser. Derefter var der en lang periode, hvor man fik installeret et enkelt toilet, og hvor badeværelset var hvidt i hvidt,” fortæller Didde Jul.

”De senere år er der så kommet stigende fokus på toilettes design og hygiejne. Først handlede hygiejne-spørgsmålet især om rengøring, hvor de væghængte toiletter med skjult montering uden synlige skruer vandt frem. Nu handler hygiejne også om vores personlige renlighed og velvære – og vi stiller flere og flere krav til vores toilet.”

 

37 toiletter lyder stadig af ret mange valgmuligheder. Hvor forskellige er de egentlig?

”Jamen, der er mange ting at tage stilling til. Skal toilettet være gulvstående, væghængt eller back to wall, som er den type toiletter, hvor cisternen står helt op ad væggen? Skal kummen være oval eller rund? Skal toilettet være overfladebehandlet, så overfladen bliver ekstra glat og nem at holde? Skal der være skyllerand eller ej? Skal det være med plateau eller glidende afgang? Og skal det skylle ud med hvirvel eller flush down? For ikke at tale om sædefunktioner og ekstraudstyr som lys, varme og douche. Så de 37 toiletter er skam vidt forskellige.”

 

Hvad er så det seneste nye på toiletfronten?

”Jeg oplever, at der er en stigende efterspørgsel på douchetoiletter. Faktisk fordoblede vi næsten salget af douchetoiletter fra 2017 til 2018. Som sagt er der kommet mere fokus på personlig hygiejne og velvære, og med et douchetoilet bliver du efter toiletbesøg rengjort blidt med lunt vand og eventuelt også lufttørret. Det giver en helt anden renhedsfølelse, end du får med papir. Man skal lige vænne sig til det, men efter at have prøvet det et par gange, bliver man helt afhængig. Derfor har vi også tre douchetoiletter, som vores kunder kan prøve.”

 

Hvad bliver det næste?

”Sidst vi var på verdens største toiletmesse i Frankfurt, så jeg et toilet med sensor, der kan måle bl.a. bakterier i urin og afføring og derefter give dig en sundhedsstatus direkte på sms. Vi er jo allerede godt i gang med at monitorere søvn, bevægelse, puls og mange andre ting ved hjælp af smartwatches og aktivitetsmålere, og samtidig er der kommet meget mere fokus på fordøjelsens betydning for vores sundhed og immunforsvar. Så det her ligger godt i i tråd med de megatrends, vi ellers ser, men der går nok lige nogle år, før det kommer til Danmark.”

 


 

MODERNE BUTIK MED ALT TIL DRØMMEBADEVÆRELSET

Når man træder ind ad døren til Leon Petersen A/S butik i Ishøj, er det som at træde ind i selve badets univers. Her er alt, hvad hjertet kan begære af muligheder på badeværelset inklusiv toiletter med indbygget skylning, vask og tørring.

Dusch toiletter er nok der, hvor der sker mest for tiden inden for bade- værelser. Et dusch toilet forbedrer hygiejnen markant efter et toilet- besøg, og selv om producenterne kalder toiletterne forskellige navne, har de alle det tilfælles, at de sørger for, at man er mere ren efter at have været på toilettet,” fortæller Didde Jul, der er leder af Leon Petersens 750 m2 store butik og showroom i Ishøj.

Vand gør rent efter toiletbesøg

I butikken mærker de tydeligt, at mange er nysger- rige efter at vide mere om toiletterne, og hvordan man holder sig ren og slipper for bakterierne.

Det gør man ved at blive skyllet med vand, der er tempereret. Alt sker på en meget behagelig måde. ”Det er min personlige erfaring, at man efter en kort tilvænning bliver afhængig af dusch toilettet. Man har simpelt hen lyst til at føle sig ren, når man har været på toilettet. Det er vigtigt, at man ikke sammenligner de nyudviklede dusch toiletter med bidet’erne fra 1960-70’erne, som var placeret ved siden af toiletterne, og som ikke var tilnærmelsesvis så effektive som nutidens dusch toiletter. Den ind- byggede funktion gør det uhyre nemt at blive ren og tør,” siger Didde Jul, som også pointerer, at Leon Petersen A/S har flere dusch toiletter i butikken, som kunderne gerne selv må prøve.

Inspiration til næste projekt
Udover et stort udvalg af dusch toiletter fra kendte producenter, er showroomet et paradis for alle, der er på udkig efter nyt til badeværelset. De kan
tilbyde toiletter, armaturer, badekar, brusere, vand- haner og baderumsmøbler med mere, som kan inspirere til det næste projekt – både hvis man selv står for installationen, eller hvis man foretrækker, at Leon Petersen A/S’ stab af autoriserede hånd- værkere udfører arbejdet, så man har fuld tryghed igennem hele processen.

 

Styring af lys er in

Didde Jul fremhæver også styring af lys, når man spørger til, hvad der ellers hitter på badeværelset lige nu. ”Det er meget populært at have lys, der ændrer sig efter funktion. Når man står op om morgenen, skal man have noget blidt lys, mens man gerne vil have et mere skarpt lys, når make-up-pen og andre praktiske gøremål skal ordnes. Ved sengetid er dæmpet lys løsningen, og om natten vil mange gerne have et særligt blødt lys. Den tek- nologiske udvikling har medført, at der er mange muligheder som spejle med lys, pendler og LED indbygningspots. Farven af lyset spiller også en rolle. Mange vælger forskelligt farvet lys alt efter, hvad man skal på badeværelset,” forklarer Didde Jul, der også fremhæver, at farver på møbler og fli- ser igen er populært samt at marmorfliser, efter at have været ude i kulden i årevis, atter er hevet ind i varmen.

 

Indretning af individuelle miljøer

Området for badeværelser og udstyr er meget omfattende, og det kan være svært at overskue, hvad ens behov er. Derfor står Leon Petersens A/S’ professionelle indretningskonsulenter klar med rådgivning og hjælp til indretning af individuelle badeværelsesmiljøer efter kundens behov. ”Det er ikke standardløsninger, vi tilbyder, men vi er faktisk rigtig dygtige til individualisering af bade- værelset. Et er dog at tegne ændringer på et stykke papir, noget andet er at vore håndværkere udfører det superprofessionelt ude på badeværelset,” slutter Didde Jul.

 

Området for badeværelser og  udstyr er meget omfattende, og det kan være svært at overskue, hvad ens behov er. Derfor står Leon Petersens A/S’ pro- fessionelle indretningskonsulenter klar med rådgivning og hjælp til indretning af individuelle badeværelsesmiljøer efter kundens behov,” fortæller leder Didde Jul

 


 

Stolte af faglig viden inden for badeværelser

Liebhaverbolig artikel januar 1

Leon Petersen A/S dækker hele paletten, når det gælder badeværelser. De har en af landets største badeværelsesbutikker, og de er en håndværkervirksomhed, der udfører alle opgaver inden for badeværelser.

Leon Petersens 750 m2 store butik og showroom i Ishøj er et paradis for alle, der er på udkig efter nyt til badeværelset. De kan tilbyde toiletter, armaturer, badekar, brusere, vandhaner og baderumsmøbler med mere, som kan inspirere til det næste projekt – både hvis man selv står for installationen, eller hvis man foretrækker, at virksomhedens stab af autorise- rede håndværkere udfører arbejdet, så man har fuld tryghed igennem hele processen.

Du kender sikkert Leon Petersen A/S qua deres store naturgas-service, men vidste du også, at de har mere end 50 års erfaring med i bagagen og i dag omfatter godt 30 ansatte med forskellige specialområder inden for VVS, naturgas, kloak og alt inden for bade- værelser.

”Vi valgte for 10 år siden at bygge en stor badeværel- sesbutik/showroom med alt til badeværelset. I den forbindelse er det vigtigt at slå fast, at vi er håndværkere, der har en butik og altså ikke er en butik, der har håndværkere ved siden af. Grundstenen i vores eksistens er håndværkerne, hvilket betyder, at her altid er faguddannet personale, der ved noget om de produkter, vi sælger i butikken. Og vi er tem- melig stolte af, at vi alle sammen er faguddannet og har ekspertise inden for hvert vores område,” siger Didde Jul, der er leder af Leon Petersens badeværel- sebutik i en samtale med Liebhaverboligen.

 

Alle sanser bliver berørt

Når man besøger den store butik og showroom, er det nærmest en oplevelse at opleve det store udvalg tæt på, og slet ikke noget, der kan sammenlignes med at gå på opdagelse på nettet.

”Da vi startede med at lave badeværelser, opdagede vi hurtigt, at der er behov for, at folk kan se og røre produkterne. Derfor har vi bygget hele 750 m2 ude- lukkende med ting til badeværelser. Alle ens sanser bliver berørt, når man kommer herud, hvor man kan se, røre, dufte, føle, fornemme og høre alle produk- terne. Det gør altså en forskel, når man for eksempel hører en låge eller skuffe blive åbnet og lukket sam- tidig med, at man fornemmer helheden omkring, hvordan man som kunde kan få bygget sit badevæ- relse op på den fedeste måde. Så det gør virkelig en forskel at komme her i butikken,” påpeger Didde Jul

 

Guider med et højt serviceniveau

Hun understreger, at alle medarbejdere har en ægte passion for at vejlede kunderne omkring valg af pro- dukter og indretning. ”Vi er ikke ekspedienter, men mere guider med et skyhøjt serviceniveau. Hos os kan man få hele pakken, hvilket blandt andet omfat- ter design og indretning af rum, hele tilbudsfasen, alle håndværkergrupper som VVS, murer, maler, tømrer og el-delen samt tidsplaner, projektstyring og selvfølgelig montering af det hele og afslutning på projektet. Så vi dækker hele paletten, og man behø- ver ikke at udvælge forskellige steder og virksom- heder til at udføre et badeværelsesprojekt, når man handler med os. Alle inden for de nævnte områder er uddannet til at varetage opgaverne, og vi gør det, fordi vi brænder for det,” slår butikschefen fast.

 

Tre måder at renovere badeværelset på

Hos Leon Petersen opererer de med tre måder at få ændret sit badeværelse på, forklarer Didde Jul.

For det første kan man få lavet en opfriskning, hvor man får lavet en nem og overskuelig ændring som for eksempel udskiftning af en vask, et møbel eller en bruser. ”Her kommer vi ud og skifter og fjerner det gamle element, så man har et nyt look i sit rum. Nummer to ændring er en makeover, hvor man beholder alle installationer, men hvor man eksem- pelvis får skrællet fliserne af og får nye på, der fri- skes måske op med en ny farve på væggen, eller man får et nyt møbel eller et toilet.”

 

Den helt store modernisering

Den tredje ændring er den helt store modernisering. Her fjerner Leon Petersen A/S alt det gamle, og byg- ger hele badeværelset op igen. Da de har flere ind- retningseksperter, kan man få skabt en indretnings- løsning helt efter ens ønsker. ”Alle badeværelser, vi laver, er 100 procent individuelle. Samtlige medar- bejdere hos os er superdygtige til at lytte til kundens ønsker i forhold til et badeværelse. For os handler det blandt andet om at tage stilling til, hvilken slags familie, der bor her, hvor tit skal badeværelset benyttes, hvor meget opbevaringsplads skal der være, skal det udformes i en klassisk stil eller mere moderne stil osv. Uanset hvad man ønsker, kan vi stort set opfylde alle behov. I totalmoderniseringen bliver alt skiftet og bygget op igen, det vil sige nyt vand og afløb, lofter, vægge, belysning, spejle m.v.

Alt er inkluderet, så vi laver tilbudsfasen, indretning, projektstyring, tidsplaner, montering og opfølgning. Og det hele udføres af mennesker, der er eksperter inden for de forskellige områder,” slutter Didde Jul.

 

 

 

Af Lars Graabek

 

Leon Petersen A/S

Baldershøj 1, 2635 Ishøj

Tlf. 4373 4100, www.leonpetersen.dk

Ny gaskedel eller renovering af badeværelset?

Se de attraktive finansieringsmuligheder

Glade kunder

  • Siden 1988 har vi samarbejdet med Leon Petersen. Vores oplevelse er, og har altid været, at Leon Petersen er en god og loyal samarbejdspartner, som altid er parat til at yde en ekstra indsats for vores kunder.

    Martin Vamsler
    Leder Bygningsservice,

  • Det er nu om dage sjældent at man bliver positivt overasket med at møde rigtig god service ... Jeg har dog her til aften haft den fornøjelse at bliver mere end positivt overrasket i den service der blev ydet af deres medarbejder Rasmus Pedersen.
    Fra telefonen blev taget til han var kørt igen var der kun tale om en meget serviceminded og positivt engageret medarbejder, der ville gøre en hver arbejdsgiver og kunde glad.

    Keith Bothmann
    Direktør, KAR-MIL A/S

  • Vi har været utroligt glade for at have jer i vores hus i forbindelse med etablering af nyt badeværelse. I har alle været flinke, rare, hjælpsomme og imødekommende på alle måder. Tusind tak for og vi er meget glade for resultatet.

    Med venlig hilsen
    Lene og Erling

  • Til Steen/Gas Tusinde tak for hurtig service og et behageligt gensyn med Henry. Du har uden tvivl ret i, at den våde periode har gjort det op af bakke at lime.

    Med venlig hilsen en tilfreds kunde Steen Rohde

  • Jeg modog Jeres mail går kl.10.15. Taksator besigtigede skaden kl. 13.30. Skaden blev udbedret ved 17.30 tiden. Professionel, dygtig og kundevenlig taksator, tømrer og vvs-mand skal have et stor TAK. Næste uge bliver hullet i loftet lukket.

    Med venlig hilsen, Casper Wagner - Scalepoint

Brands